۱۰ ایده استوری جذاب برای پیج آنلاین شاپ پوشاک

ایده استوری برای یک پیج فروشگاهی لباس یکی از دغدغه‌های اصلی دارندگان این مدل پیج ها در اینستاگرام است. اگر شما هم برای پیج اینستاگرام خود که موضوع آن فروش لباس است ایده کم می‌آورید این مطلب مناسب شماست.

همانطور که میدانید تولید محتوا در اینستاگرام برای کسب و کارها در سال های اخیر به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. شما نمی توانید دیگر به فروش های حضوری خود بدون داشتن یک پیج اینستاگرام ادامه دهید. اینستاگرام فرصتی بی نظیر را برای ارتباط هرچه بیشتر کسب و کارها با عموم مردم فراهم کرده است. داشتن یک پیج خالی هم دردی دوا نخواهد کرد. باید مستمر تولید محتوا کنید به صورت پست و استوری های منظم و حساب شده.

یکی از اعجاب آمیزترین تکنیک های تولید محتوا در استوری است. داشتن رشته استوری های مرتب و برنامه ریزی شده فروش شما را چندین برابر می کنه. در ادامه این مطلب ۱۰ ایده استوری جذاب رو برای پیج فروشگاهی لباس بررسی میکنیم.

1. ایده استوری ویدیو گرفتن از بسته‌بندی لباس‌ها برای ارسال به مشتری

از بسته بندی لباس ها به طور تصادفی ویدیو بگیرین. همیشه مشتریان اینترنتی نسبت به خریدهای در بستر آنلاین به خصوص فضای اینستاگرام بدبین و نامطمئن هستند. چراکه بارها و توسط شاید هزاران کاربر، عنوان شده که کالای خریداری شده پس از تحویل گرفتن دچار عیوبی بوده یا با کیفیت اولیه که در پیج، قبل از خرید نشان داده شده متفاوت است. از این رو شما با ویدیو گرفتن به هنگام بسته بندی از محصول قبل از سفارش، هم به کاربران خود این اطمینان رو می دهید که بسته بندی محصول شما به بهترین شکل انجام خواهد شد و هم این که جنس اول نشان داده شده و ارسالی یکی خواهد بود.

بدین صورت این تردید که کالای اولیه با کالای ارسالی تفاوتی ندارد این تردید رو هم برای خریداران کالای خود از بین می برید. شما میتونین صفر تا 100 بسته بندی کالاهاتون رو توی استوری پیج فروشگاهی نشان بدید.

2. ایده استوری برگزاری مسابقه در استوری

همیشه ارتباط خود با کاربران رو حفظ کنید و سعی کنید راه های ارتباطی که گاها باعث افزایش رشد و فروش شما رو بیشتر میکند افزایش بدید. یکی از این کارها برگزاری مسابقه در استوری است. برنده بودن همیشه جذاب بوده و شانس اینکه چیزی رو آدم بدست بیاره که براش پولی نداده مخصوصا یه محصول فیزیکی یا خدمات آموزشی حس خوبی بهش میده، دقیقا مثل برنده شدن تو قرعه کشی بانک هستش.

برگزاری مسابقات آنلاین این کمک رو به پیج شما می کند که تعامل و بازخوردهاتون رو بیشتر کنید و در درجه بعدی، کاربر اسم پیجتون رو به عنوان یه برند معتبر هرچند با فالوورهای کم در ذهن خودش ثبت میکند، چون پیج شما رو یک پیج فروشگاهی باثبات و بااصالت حس خواهد کرد.

سعی کنید هر روز تو استوری های پیج فروشگاهیتون مسابقات آنلاین داشته باشید.

3. طرح نظرسنجی کاربردی برای فالوورها

همه ما دوست داریم به نظراتمون اهمیت بدن و به قول گفتنی دستی در کارها داشته باشیم. زمانی که شما مخاطبانتان را در مورد مسئله یا مشکلی خطاب قرار می دهید و درباره آن مورد نظرشان را می پرسید علاوه بر اینکه برایشان ارزش و احترام قائل می شوید این حس رو برای آنها تداعی میکنید که نظر و دیدگاهشان برای شما صاحب پیج از اهمیت بالایی برخوردار است.

طرح نظرسنجی مخاطبان باعث میشه که اونها هم به چالش کشیده بشوند و بدونند چی میخوان و نظرشون درمورد اون قسمت از سوال چیه!!! پس حتما برای پیج فروشگاهی لباس از این مدل استوری ها به عنوان ایده های ناب استفاده کنید. تعامل را بسیار بالا می برد و پیج شما در بین سایر پیج های اینستاگرامی در حوزه فروش لباس چه لباس های مردانه، زنانه و یا حتی بچه گانه می تواند جزء بهترین پیج های فروشگاهی قرار بگیرد.

نظرسنجی ها را به عنوان یک ایده استوری جذاب برای پیچ فروشگاهی لباس جدی بگیرید.

4. نکاتی کوتاه در مورد استایل

در هر زمینه ای از صنعت مد و پوشاک که فعالیت دارید چه پیج های آموزشی و چه پیج های فروشگاهی خرد و کلان، در مورد تخصص هایتان بیشتر صحبت کنید. استایل های مختلف رو بررسی کنید، ازخوبی هاشون بگید، از اینکه با چه رنگهایی ست می شوند و برای چه سنی مناسب هستند، مناسب چه نوع از مراسم ها هستند و حتی اینکه اونهارو با چه موادی بشوریم که دوام و استحکام خودشون رو حفظ کنند و … .

هرچه این نکات کوتاه تر و چکیده تر باشه بهتره چون مخاطب 15 ثانیه وقت برای خوندن داره. نشان دادن تخصص شما باعث افزایش اعتماد کاربران به شما می شود. چرا که شما با نشان دادن تخصص و اینکه دایره اطلاعاتتان چقدر زیاده باعث میشین کاربرانتان بفهمند شما چقدر حرفه ای و متخصص هستید.

همچنین باعث افزایش تعامل میشه چرا که کاربران دوست دارن اصول درست رو یاد بگیرند و برای این هم که شده باعث میشه کاربران بیشتر به پیج شما سر بزنند. در نهایت ورودی بیشتر به پیج یعنی بازدید و خرید بیشتر. این کار مخصوصا برای پیج های اینستاگرامی بسیار مهم و حیاتی است چرا که پیج های فروشگاهی مخصوصا فروش لباس بسیار زیاد هستند.

پس عنوان کردن نکات کوتاه استایلی رو به عنوان یک ایده استوری جذاب مد نظر قرار بدید.

5. نمایش نمونه‌ مدل‌های مختلف

وقتی تو استوری هاتون از مدل های مختلف رنگارنگ بیشتر و بیشتر عکس میزارید تنوع رو تو رشته استوری ها بیشتر ایجاد میکنید. تو پیج فروشگاهی لباس از نمونه کارهای خودتون بیشتر بذارید نه اینکه از نمونه هایی که در اختیار ندارید تو استوری استفاده کنید. اگر مدل های کمی دارید سعی کنید وجه های مختلف رو به تصویر بکشید نه این که به طور کلی اونهارو چندین بار استفاده کنید چراکه این کار باعث میشه استوری هاتون خسته کننده بشوند.

پس برای داشتن یک پیج جذاب فروشگاهی لباس از ایده استوری ها استفاده کنید.

6. نمایش دادن کیفیت اجناس (تمیزی دوخت، لطیف بودن جنس و…)

وقتی قصد فروش کالایی رو تو پیج فروشگاهی اینستاگرام خودتون دارین مطمئن باشید که حداقل 1000 نفر دیگه هم همان روز دارن جنس مشابه اون چیزی رو که شما دارید، تو اینستاگرام خودشون میفروشند.

حالا چرا باید بیان از شما بخرند؟

قطعا یکی از عواملی که جنس شما رو متمایز میکند از کالای اونها، تمیزی دوخت، لطیف بودن و کیفیت کالاتون هست. خب، همینو تو استوری ها به مخاطبانتون نشان بدید.

سعی کنید برای نشان دادن بهتر بودن جنس هاتون تو استوری از 3 الی 4 استوری یا به عبارتی رشته استوری استفاده کنید نه بیشتر نه کمتر. این یک ایده استوری جذاب برای هر پیج فروشگاهی می تواند باشد.

7. ایده استوری نظرسنجی مقایسه‌ایی بین دو یا چند لباس

ارتباط، یکی از اصلی‌ترین راه‌های موفقیت در اینستاگرام است. وقتی از ویژگی های نظرسنجی یا Poll بین دو یا چند لباس تو استوری هاتون استفاده میکنید مخاطب رو درگیر میکنید. این امر از لحاظ روانشناسی کاربران اینستاگرام شما رو ترغیب به مشارکت میکند و باعث میشه با شما مرتب در ارتباط باشند و به مخاطبان و در نهایت خریداران وفادار پیج شما تبدیل شوند. توی استوری های پیج فروشگاهی روزی حداقل یک بار از این ایده استوری استفاده کنید.

8. تحلیل استایل‌های مختلف در استوری

برای پیج اینستاگرامی فروشگاهی این مدل استوری ها خیلی خوبه. بگید که مثلا این استایل برای یه قرار عاشقانه خیلی مناسب تره تا بخواهید از این نیم ست با هودی استفاده کنید و یا بگویید این شلوار جین به چه دلیل به این تاپ یا مانتو نمیاد. تحلیل استایل های مختلف رو میتونید هر روز تو استوری هاتون به عنوان یک ایده جذاب استفاده کنید.

اگر پیج آموزشی استایل و مد دارید میتوانید از فالوورهاتون بخواهید تا استایل هاشون رو برای شما بفرستند تا شما اونها رو مورد نقد قرار بدید ولی حواستون باشه تمام استوری های اینستاییتون رو باهاش پر نکنید.

9. آموزش‌های کوتاه در مورد اشتباهات در پوشش

خیلی از کاربرا نمیدونند که مثلا فلان کفش رو نباید با فلان شلوار بپوشند یا استایل های کژوال خیلی برای مهمانی های رسمی مناسب نیست.

این که چه کاری اشتباه و چه کاری درست رو تو استوری مکررا نشان بدید و حتی قبلش میتونید این کار رو با یه نظرسنجی همراه کنید. وقتی اشتباهات رو تو استوری برای کاربرانتان اعلام میکنید نشان میدهید که برای اونها ارزش قائلید و دوست دارید که خوشتیپ تر و خوش پوش تر به نظر بیایند.

همین به طور مداوم باعث میشود به یه پیج حرفه ای و با اصالت چه در زمینه فروشگاهی و چه در زمینه آموزشی تبدیل بشوید.

10. نمایش پوشش سلبریتی‌ها

تو هر جامعه و ملتی مردم و بخصوص جوان ها و نوجوان ها دنباله روی سلبریتی ها هستند. بازیگران، خواننده ها، ورزشکاران و حتی اینفلوئنسر های اینستاگرام و شبکه های اجتماعی همیشه در صدر اخبار ها قرار دارند و اول از همه استایل و پوشش اونها به چشم میاد. نشان دادن استایل های مختلف اونها علاوه بر اینکه میتواند استوری های شما رو در بر بگیرد میتواند خیلی به افزایش فالوورهای شما کمک کند چرا که مردم اول از همه دنباله روی سلبریتی ها هستند و اخبارهای اونهارو چک می کنند.

چه بهتر که شما تو استوریهاتون از اونها صحبت کنید و به کاربراتون اطلاعات بدید. ببینید اونها از چه رنگ هایی بیشتر استفاده می کنند همان رنگ ها رو برای لباس های پیج خود بیشتر انتخاب کنیدDress یا دقیقا همان مدل ها رو.

نتیجه پایانی:

طبق این ۱۰ ایده استوری که برای یک پیج فروشگاهی لباس درنظر گرفتیم نشان دادیم که صادق بودن در استوری و حفظ تعامل با کاربران از اصلی ترین واجبات یک پیج فروشگاهی اینستاگرامیست.

البته هیچ الزامی نیست که عینا مطابق با ایده استوری های بالا همیشه از یک متد خاص و از پیش تعیین شده استفاده کنیم. شما می توانید بنابر فالوورهای خودتون و حال و هوای پیج اینستاگرامی که دارید نرمش و تغییراتی در استوری های خود ایجاد کنید و صرفا دنباله رو مو به مو با مطالب بالا نباشید. ولی از مطالب بالا به عنوان ایده استوری های بسیار کارآمد و پول ساز می توانید استفاده کنید تا پیج خودتان را رشد حداقل دوچندانی بدید.

هدهد
ارسال دیدگاه